Sejenak bersama FARAFIRDAUS NORDIN

Pertama kali mndengo dan mnyebut namenye mmbuatkan aty ak ase truje...unik btol name dak nie..
Mane x teruje nyew klo dengo msty agk pmpuan..tp pemilik name nie adlah lelaki... Kamiorg mmb klaz mase belajo kt ILP LEDANG..selama 2 taun ak study kt situ jdnye kmiorg brsahabat selama 2 taun..Banyak juge ler ak taw tentang latar belakang FARAFIRDAUS nie...Dari pasal famly sampai ler awek dye...Ak nie mmg suke menyibuk jdnye mmg ak akan tnye klo ak nak tnye..hehehehe..(ade aku kesah) Dye mmg ske ble ak yg pggil name dye..Sbb kwan2 yg len pggil dye dngan name singkat tp ak pggl dye dngan name penoh..Sbb aku xtaw nak pggl cmner..Xkn nk pggl FARA..Dah cm pempuan..Nak pggl FIRDAUS cm xbez jek..Jdnye ak pggl lah name dye FARAFIRDAUS...  Dye da byk kali gek dtg umh ak..Segamat dengan Durian Chondong bukan jao sgt p0wn..Mase musim buah ade dye dtg ngan mmb aku lg s0wang nak mkn buah rambutan kuning..Ber0n0k-r0n0k dye tg0k lebat nye pkok rambutan tu..(pokok tu p0n dh mati)

Lepas abez blajo, aku mcm senyap..Xde nk c0ntact sgt ngan budak2 klaz..Ak dpat tawaran blajo kat ADTEC MELAKA.. Tak sangke pulak ler amai gek mmb2 ak dr ILP amek ADTEC yg same..Dalam klaz ak tu majoritinye ak dh knal trmasuk lah FARAFIRDAUS nie.. Jadi persahabatan kamiorg semakin rapat..Aku p0wn kadang2 t0mpang dye ble nk balik kg.. Dan kt cnie aku dh x panggil die FARAFIRDAUS lg,tp aku pggl dye CHINOK.. Ak pon xtaw npe name samaran dye mcm tu??? =_=' Dh jd kebiasaan kot.. Ble de masalah ade gek ler dye kongsi dan mnx pendapat.. Aku p0wn kdg2 cite masalh ak dan mnx pndapt dye.. Dye byk kali suh ak brsabo ngan kekasih aty ak tu..(membe baek dye gek) Banyak nasihat dye bg... Sampai ak ase dye nie cume nk backup jew sbb dye p0wn lelaki an..huh.. Tapi kadang2 nasihat dye nie bole pakai gek... Dye penah cakap ngan aku yg dye nak teng0k ak dan HAIQAL naik pelamin same2.. Aku pown ckap doakan jodoh kami.. Kamiorg sume abez blajo sampai dpt pegang sijil diploma tu.. Mase k0nvo,ak tido umh abg ak kat seremban.. CHINOK nie nk gerak dr segamat pepagi.. Dye c0l ak,tp ak x angkat..jdnyer dye tep0n ZATY.. Mnx tlg kejot an pukul 3 pg... Jdnyer kmiorg nie p0wn kunci la jam kul 3 pg tuk kez0t an dye..huhu.. Isau gek aku dye nk drive pepagi bute.. Tp dye dh bese kot.. Pkul 6 lebh ak mcg dye tnye dah kat mane..dye ckp dh kat parking kete..aje le mcm pelesit betol budak nie bawak..huhu..Kenangankan.. Aku memang takt klo naek kete ngan dye.. Dye slalu gelak an ak sebab same2 tekan brek kaki.. Abeh dh dkat bau nk brek mau x ak tlg brek an..huh.. Klo naek kete ngn dye mmg ak x berani duduk tgah2 nk tg0k depan.. hey sanggup ak tg0k tepi jew..

Sepanjang perkenalan dengan FARAFIRDAUS nie,aku teng0k dye mmg caring gle ngan famly dye.. Dye mmg xde bantah kot ckp mak dye.. Yela dye p0wn anak sulung.. Mesti lah brtnggjwab.. Besday dye 3/9/1990.. Sepanjang aku jd mmb dye..besday dye mmg ak xpnah lupe untuk wish.. Dye p0wn trharu bb aku ingat besday dye.. Dye p0wn klo dpat pngglan free msty tep0n ak..Dye ckp ak trsenarai org pentng untuk dye c0l..hahahaha..(bangga seh) Tapi.. Taun nie taun last aku wish dye dan dye tep0n aku.. Terkejot..Yew.. sampai ke hari nie aku masih x prcaye yg ak dh kehilangan s0rang mmb..

28/12/12..SYAM pagi2 dh tep0n ak..aku malaz nk angkat..aku teng0k de mcg dr ZATY,dye ckap CHINOK dh meninggal..w0w..bergur0 k hape dak ZATY nie?? Tapi aku tg0k de mcg dr gemok ak tu ckp bnda yg same..YA ALLAH..cptnye dye pergi... Aku mmg x sangke sgt..baru ary smlm ak tg0k FB dye gur02 ngan dak2 nie.. dan baru jew artu dye tep0n ak pkul 2 pg nk tnye pasl FB.. Tapi yg pergi tetap pergi.. ALLAH lebih sygkan FARAFIRDAUS.. Semoga rohnya dicucuri Rahmat..AL-FATIHAH~~

Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

khawen owh khawen owh khawen...


Mernyam sungguh anak halim s0wang nie...
Hari ini gado bes0....Dye dah bising-bising bile nak cawik kejer...
Hey cik abang oit....Bukan senang saye nie nak cawik kejew..
Hey dah x sab0 sangat kew nak khawen.. =P
Lagi 3 taun kan...Tapi serius k 3 taun....????
Hahahahaha.. X boleh nak janji..Mane la tau taun depan kite dah khawen kan... =)
3 taun owh 3 taun..Dapat kew nak kumpul duet nie..Adehhh..Kene buat loan ngan mak ayah le nampaknyer..
Hihihihi..Kan anak pempuan s0wang..Mesty boleh punyer...
Tapi rase macam nak buat majlis nikah jew...Huhuhu..Cian kat mak ayah nanti kalo aku yang jadi pengantin..Memang x cukup kaki,tangan dan jari lah...
Berangan owh berangan..tu jew la tawnyer.. -_-'

Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

Xnak Harap Dah..


Aku tak percaya lagi
Dengan apa yang kau beri
Aku terdampar disini
Tersudut menunggu mati
Aku tak percaya lagi
Akan guna matahari
Yang dulu mampu terangi
Sudut gelap hati ini
Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat
Kenapa ada derita
Bila bahagia tercipta
Kenapa ada sang hitam
Bila putih menyenangkan
Haa…
Aku pulang…
Tanpa dendam
Ku terima kekalahanku
Aku pulang…
Tanpa dendam
Ku salutkan kemenanganmu
Woo…
Kau ajarkan aku bahagia
Kau ajarkan aku derita
Kau tunjukan aku bahagia
Kau tunjukan aku derita
Kau berikan aku bahagia
Kau berikan aku derita
Haa…
Haa…
Aku pulang…
Tanpa dendam
Ku terima kekalahanku
Rebahkan tangguhmu
Lepaskan perlahan
Kau akan mengerti
Semua…
Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat


Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

GLAD U CAME- THE WANTED


The sun goes down
The stars come out
And all that counts
Is here and now
My universe will never be the same
I'm glad you came

You cast a spell on me, spell on me
You hit me like the sky fell on me, fell on me
And I decided you look well on me, well on me
So let's go somewhere no one else can see, you and me

Turn the lights out now
Now I'll take you by the hand
Hand you another drink
Drink it if you can
Can you spend a little time,
Time is slipping away,
Away from us so stay,
Stay with me I can make,
Make you glad you came

The sun goes down
The stars come out
And all that counts
Is here and now
My universe will never be the same
I'm glad you came
I'm glad you came



Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

d! m@ner kAn ku cAwik kEjEr???

terajin plak malm nie nk menaip..mengenang nasib diriku yang masih menanam anggur..semakin subur nampak nyer..taniah..taniah...
bukan senang nak senang...huhu
cawik keje cam nak cawik suami jew ase nyer...


tempat yang dip0h0n kebanyankan nyer nak b0y..adehhh...
hey igt gurl nie lemah kew hah..huh...


PEMPUAN P0WN KUAT AW..LEY WAT KEJER OWG LAKI
huhuhu..naper x caye ker...


hehehe..
cee ler bg saye keje.. En. H dh suh saye kumpul wet....$$$
tapi saye x dapat ag j0b..hurm..


sabo lak ek awk..
klo x sabo cawik la 0wg len.. -_-'


daa..huhu..


Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

s@h@bat

Dimalam yang sunyi sambil dok melayan agu2 k0rea..tibe-tibe t'ingat kat k0wang2 yang jao dmata dekat dhaty...camne k0wang skang an..windu wei kat k0wang..nanti kite ant0 buku log same-same ek..ley lepak same-same..pasnie mesty ag susah nk jumpe....windu wei kat kamu orang sume dak2 adtec(klaz wa la yew,arap maklum)...













sayang adtec r...hehehehehe...


Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

kEh@diRan

hadir nya dirimu berikan suasana baru
kau mampu tenang kan aku disaat bimbang dalam hatiku
lembutnya sikap mu meluluh kan hati ini
terbuai aku terlena
oleh dirimu...


Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

InsyaALLAH

Andainya.......
Kau rasa tidak berupaya
Hidup sendirian tiada pembela
Segalanya suram,bagai malam yang kelam
Tiada jalan,tiada bantuan

Jangan berputus asa.....
Kerana ALLAH sentiasa bersama....

Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

kau untuk ku ~~


Mungkin salahku. jua mungkin silapmu..
Namun begitu apa..  jua niatmu..
Disebalik rakusnya kasihku..
Ku terima segalanya dalam sedarku..
Maupun dalam lena indahku..
Pastinya kala lafaz itu..
Mindaku kaku..
Impianku beku..
Aku tahu sayang itu.. masih untukku..
Walau tidak seperti dulu..
Ku relakan semua itu..
Hanya kerana bahagiamu..
Biar aku sendiri yang pilu..
Bersama anganku diangin lalu.

                              .♥ hayqal ♥ *
         sejenak memikirkanmu hatiku dipaut rindu*

Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

bEsd@y mY b0y~~~ (^_^)

my luvly b0y..HEPY BESDAY...
sm0ge dpanjang an umur...
dimurah an rezeki nyer...
bahgia dsamping org-owg yg dsayangi...
tiade adiah dapt org bg..(wet loan xdpt ag)
nie jew org dapat bg...


arap awk suke....
huhuhu(-_-)
nt org byk wet org bwak awk jln-jaln ek sbgai adiah...
luv u syg....
selamat hari lahir MUHAMAD HAIQAL HANIS...
mekasih gek kat cik JUHAR dan cik SAIMAH...
(*,")^(",+)



video


Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

Cukup Sudah


Inikah caramu membalas cintaku

Kau nodai cinta yang ku beri
Inikah caramu membalas sayangku
Kau lukai sayangku untukmu.

Teganya kau menari diatas tangisanku

Kau permainkanku sesuka hatimu
Sudah cukup cukup sudah

Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisa
Cintaku kau balas dengan dusta

Sudah cukup cukup sudah

Cukup sampai disini saja
Daripada batin tersiksa
Lebih baik ku pergi saja

Telah berulangkali kucoba mengalah

ternyata sabarku tak berarti untukmu

Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

Tentang Rase

Aku tersesat
Menuju hatimu
Beri aku jalan yang indah
Izinkan ku lepas penatku
‘tuk sejenak lelap di bahumu

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

Tentang cinta yang datang perlahan
Membuatku takut kehilangan
Ku titipkan cahaya terang
Tak padam di dera goda dan masa

Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

rIndu k@mU

w@ ngah rindu kt s0me0ne nie r..
Dulu selalu depan m@t@,
tp sekarang dah makin j@oh..huhuhu...






  

















RINDU KAMU Muhamad Haiqal Hanis Muhamad Juhar...... (-_-.)

Sayang kamu... 

Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

m@af itu terb@ek..

sahabat...
dikala diriku dalam kesedihan
kau sentiase ade..
kau banyak memberi nasihat
dan kdang kale nasihat kau membuat an aku ase
nak hemp0k jew muke kau...
tapi bile difikirkan balik betui ape yang kau cakap..
maaf kerana membuat kau kecewa...
maaf kerana selalu meniggalkan kau...
maaf kerana selalu terlupakan kau...
maaf kerana selau ketepikan kau...
maaf kerana ade yang lagi penting dari kau...
maaf kerana selalu memaki kau...
maaf kerana selalu marah kau...
maaf itu yang mampu aku ucapkan...
maaf... maaf.. maaf...
maaf sahabat ku...



Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

pengalaman



‎(✿◠‿◠)saya pernah SETIA,tapi DIDUAKAN..(╯︵╰,)
(✿◠‿◠)saya pernah PERCAYA,tapi DIKHIANATI..(╯︵╰,)
(✿◠‿◠)saya pernah MENCINTAI,tapi DISAKITI..(╯︵╰,)
(✿◠‿◠)saya pernah MEMILIKI,tapi akhirnya KEHILANGAN..(╯︵╰,)
(✿◠‿◠)saya pernah JUJUR,tapi DITIPU..(╯︵╰,)
(✿◠‿◠)saya pernah BERHARAP,
tapi harapan tu cuma SIA-SIA..(╯︵╰,)



- Lebih baik menunggu orang yang tepat daripada menghabiskan waktu dengan orang yang salah -,-









Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

~~JANGAN~~

Tiada ertinya kau tinggalkan aku
sedangkan teramat ku mengasihi dirimu
cuba ingat semua yang kita pernah lalui
sayang bukalah fikiranmu kembali
ku tak mahu hidup tanpa mu di sisi
hanya kau seorang yang pernah ku kasihi
jangan pergi
jangan tinggalkan aku begini
jika aku yang engkau cintai
kenapa semua ini
jangan biarkan aku menderita
jangan biarkan aku terseksa disini
aku sentiasa didalam dada mu sayang
aku menyintai dirimu sayang
jangan biarkan aku sendirian disini sayang

Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

Dapat Adiah ^_^

herm dh sebuln besday aku tp masih dapat adiah...hihihihihiihihi...
untung la an..... tp yg pentig dax m0chuk x upe nk bg aku adiah... wekkk......
sayunk kamu ketat~ketat....

 herm c0mey...


 bes0 an..klo aku gado ngn  tuan bebear,bebear r tmpat aku lepas geram....
huahahahahaha
 sayunk dye cm tuan dye...



Herm x upe gek artu kakak ekal de bg present kt aku...hihihi....
untung r an...t0mpang sekaki skali....


thanks sume..... ^_^


Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

Sayang Mereka Sangat

Saye sayang mereka sangat..tanpa mereka saya xde kart cnie...terima kasih atas segale-galer nyer...

Halim Ahmad & Maszenah Hamzah


Mohd Helmi abg pertame saye


Mohd Hairuddin abg kedue saye

Mohd Hairulnizam adik saye


Mohd Hakimi si gem0k,adik saye yang b0ngsu

saye sangat-sangat sayang mereka sume....




Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

happy+gumbira+ser0n0k


Ammmboooi tg0k tajuk pown dh taw an betapa gumbira nyer haty ete ...hahahhahahaha...dr kesilpan semlm aku peljari sesuatu..."JANGAN BUAT KEPUTUSAN TERBURU-BURU" thanks kwn...kamu banyak bantu aku untuk meneruskannyer...takde kamu mungkin aku tak sekuat ini....

Bile aku fikirkan balik mungkin dari silap aku sendiri macam yang kamu cakap...hermm...aku baru teringat kata seorang penceramah mase motivasi dulu,"MANUSIA YANG LAHIR TAHUN KUDA SUKA MEMBABI BUTE" nampaknye ape yang penceramah tu cakap dh terbukti benar tiada yang tidak benar melainkan benar belaka....bahahahaha...

Jadi kesimpulan yang aku dapat...semalam adlah pengajaran..hidup mesty diteruskan...dugaan tetap akan datang...keputusan biarlah takdir yang menetukan...ajal maut,jodoh pertemuan sumenya ALLAH yang tentukan..kite hanya merancang DIAlah yang menentukan...takkan lari gunung dikejar....MAAF itu yang terbaik untuk dilafazkan skarang...semoge kite bahagia dengan hidup kite...



Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

Terukir Di Bintang

Just for my luv...MUHAMAD HAIQAL HANIS BIN MUHD JUHAR... 
nt cawik aw agu nie...hihihi cayunk dye dax mucuk~~~

Jika engkau minta intan permata
Tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang
Dari langit untukmu
Jika engkau minta satu dunia
Akan aku coba
Ku hanya mampu jadi milikmu
Pastikan kau bahagia
Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan kamu
Sayangku jangan kau persoalkan
Siapa dihatiku
Terukir di bintang
Tak mungkin hilang cintaku padamu



kite c@yunk dye jew aw.... -,-



Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

~~k0s0ng~~



Kau melihat diriku
Seperti sesuatu
Yang mencabar dirimu
Akal dan mindamu
Kau mendustaiku
Kau bilang mereka tak tahu
Siapa diriku
Sedangkan kau juga begitu..
Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatkan ku rasa
Kos0ng...Kos0ng...
Setiap detik diperhatikan
Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku
k0s0ng.....k0s0ng....
Kini aku bangkit
Membuktikan yang ku tak sakit
Dengan segala perit yang kau berikan
Kini aku pantas berjalan
Bergerak ke hadapan
Dan akan ku buktikan
Siapa diriku yang sebenar
0o0o0o0......



Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

me0w me0w dan me0w

hurm kt umh aku dh ame gek xde me0w..sejak kimi lahir...ntah ble mse de sekor kucng nie dtg aku jd syg lak kt dye...hehehehehe....nme nye EMEL..mmg kucng ksyngan fmly aku r....





tp skg EMEL dh de kawn..erkk musuh kot...bhahahaahaha... COMBI..ayah aku amek kt war0ng tmpt dye kje..ermm skg C0MBI tgah ngand0ng...aish makin meriah r nt taik~taik kucng kt umh aku....







Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW