Kolej W.I.T

Bile tangan dah gatal nak menari....inilah jadinye...
mane lagi kalau tak menghabiskan mase dengan blogger...
cita-cita aku nak jd cikgu...macm yg aku pernah story seblom nie...
akhirnye cita-cita aku jd kenyataan...
aku sekarang salah seorang pengajar di sebuah kolej swasta...kolej W.I.T


First time sampai macam tak percaya yang bangunan depan mate aku nie kolej...hahahaha
Bangunan yang warna warni...aku di bawah jagaan cikgu azman..dye sebagai ketua bahagian mekatronik,elektronik dan kimpalan...aku teruja jugek sebab tak pernah alami perasaan nie...aku diperkenalkan dengan sume pengajar...paling aku teruja....aku paling muda dikalangan mereka-mereka...sooooo memg manje lah nanti aku nie...bhahahahahaha(gelak jahat)


Tapi maslah yang aku hadapi ialah.......aku tak pandai nak mengajo anak org(oky..mmg tragis) aku cube mengajar bahagian elektrik elektronik mengenai GATE2....dan menjadi masalah kedua aku....aku tersangat lah pemalu bile berhadapan dengan LELAKI...majoriti anak murid aku lelaki...
selama sebulan aku dalam kolej memg aku tertekan....bukan sebab kolej..bukan salah student...bukan juge masalah kengkawan...tap aku..aku sendiri yang bermasalah...




Mereka2 mmg layan aku dengan baek...student aku pown hormat ak dan syg sgt kat aku...sebab aku lah cikgu paling comey...bhahahahaha....tapi aku xde kekuatan dan ilmu untuk jadi pengajar...aku mmg tak mampu nak teruskan..tapi aku pendamkan jew...aku mmg tak mampu nak buat ape2..hanya berserah kpd takdir...kalo ini rezeki ak semoge ALLAH permudahkan...


Alhamdulillah...ALLAH mendengar rintihan aku selama nie...akhirnya aku dapat pekerjaan lain..aku dapat kerja g0ment...hahaha...ramai yg halang ramai gek yg sokong..tapi ini keje goment mmg susah nak dpat...soo ak bincang dengan mak n ayah..dyeowang suh aku pilih kerja tetap nie..aku mmg lah nak larikan diri dr kolej akhrnya...tercapai hajat ak....bhahahahaha....
Tapi....sebulan brsama dengan dyeowg byk kenangan...dyeowg byk bantu adik nye yg comey...bg kerja yg mudah...sume aku dapat dr dyeowg tanpe bayar pape...Alhamdullilah...semoga ALLAH membalas segala jasa baek kalian..











Trimas sudi bace..HeHeHe..JOM FOLLOW

0 comments:

Post a Comment